بررسی نیازمندی های مشتریان خدمات صنعت بازاریابی شبکه ای با استفاده از مدل یکپارچه شده کانو AHP و QFD_

عنوان مقاله: بررسی نیازمندی های مشتریان خدمات صنعت بازاریابی شبکه ای با استفاده از مدل یکپارچه شده کانو AHP و QFD_
منتشر شده در کنفرانس بین المللی اقتصاد مدیریت و علوم اجتماعی در سال ۱۳۹۴

مشخصات نویسندگان مقاله:

آرش عبدالعلی پور – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پلی تکنیک تهران
علی غلامی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی ، دانشگاه علم و هنر

خلاصه مقاله:

شرکت های بازاریابی شبکه ای که در دنیا نقش بسیار مهمی را در اقتصاد و شکوفایی ظرفیت های بالقوه آن ایفا می نمایند،بایستی در جهت بررسی نیازمندی های توزیع کنندگان در رابطه با خدماتی که به آن ها ارائه می دهند گام هایی موثر و مفیدی را بردارند. در این مطالعه ابتدا مهم ترین نیازمندی های مشتریان با مصاحبه و بررسی ادبیات تحقیق شناسایی شد تا پرسشنامه ای بعنوان ابزار گردآوری داده ها و ارزیابی نیازمندی ها بدست آید سپس این نیازمندی ها با استفاده از مدل کانودسته بندی شد این نیازمندی ها با تکنیکAHP از دیدگاه خبرگان رتبه بندی و وزن دهی شد. در مرحله بعد با استفاده ازتحلیل تکنیکQFD مشخص شد نیازمندی های مشتریان چگونه الزامات فنی را رتبه بندی می کند. در نهایت نیز رتبه بندی سه شرکت فعال در این صنعت انجام گرفت. برای تحلیل داده ها از نرم افزار اکسل استفاده شد. با توجه به اینکه تاکنون مطالعه ای تکنیکی در زمینه بازاریابی شبکه ای صورت نگرفته است لذا نتایج حاصل از این پژوهش برای تمام شرکت های فعال در این حوزه به منظور ارزیابی و بهبود عملکرد خود می تواند مفید باشد.

کلمات کلیدی:

بازاریابی شبکه ای، ارزیابی نیازمندی های مشتریان، کانو، توسعه عملکرد کیفیت

.

.

25,000 ریال – دانلود فایل

.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *